Üdvözlünk az oldalon!
  CéginformációElérhetőségAutós cikkekDr. AutóMenü

UNIX Autóalkatrész

Bárdi Autó

Valid HTML 4.01 Transitional

Autószerelő - Kötelező szerviz – Műszaki vizsgára felkészítés

Kötelező szervíz

15.000 kilométerenként, illetve évente ellenőriztessük gépjárművünk műszaki állapotát autószerelővel!

Ahhoz, hogy az Ön gépjárműve minden körülmények között biztonságos és megbízható legyen, ehhez kötelező szervizekre van szükség.

A gépkocsi elhasználódik, alkatrészei kopnak, szennyezetté válnak. Ennek ellenőrzésére van meghatározva egy adott kilométer (15.000), aminek leteltével szervizbe kell vinnünk járművünket, hogy azt szakértő személyek átvizsgálják és az elhasználódott alkatrészeket kicseréljék, megjavítsák.

Mit is csinálunk pontosan?

Felvesszük az adatait

Felvesszük az adatait Számítógépbe rögzítjük adatait azért, hogy mikor legközelebb jön hozzánk az adminisztrációs folyamat gyorsabb legyen, így időt spórolunk meg önnek! Adatai rögzítése után lehetőség van rendszám ismeretében akár telefonon, vagy interneten keresztül alkatrészt rendelnie tőlünk!

Fékek vizsgálata:

Fékek vizsgálata Számítógépes fékmérő berendezésen lemérjük gépjárműve fékberendezéseinek hatásfokát. A kiértékelt adatokból 80%-os valószínűséggel megtudjuk mondani, hogy fékei javításra szorulnak-e. Annyit azért tudni kell, hogy a fékmérés nem tájékoztat 100%-osan minket arról, hogy a fékek valóban tökéletesek e. A mérés csak a pillanatnyi állapotot tükrözi. Ahhoz, hogy pontos diagnózist tudjuk felállítani, a fékek megbontására feltétlen szükség van! A műszer nem tud arról tájékoztatni minket, hogy a kerékfékhengerek szivárognak, vagy a fékbetétek-fékpofák kopottak és cserére szorulnak. Ez csak megbontás után derül ki!

Lengés csillapító vizsgálat:

Lengés csillapító vizsgálat Számítógépes lengéscsillapító vizsgáló padon megvizsgáljuk gépjárműve lengéscsillapítóit. Ez a mérés közel 100%-os pontossággal megmutatja a lengéscsillapítók jelenlegi állapotát. A gépjármű megbontása után szemrevételezéssel ellenőrzi autószerelő kollégánk!

Alváz vizsgálat:

Alváz vizsgálat A gépjármű megemelése után átnézzük az alvázon keletkezett esetleges sérüléseket illetve korrózióból származó hegeket. Az alvázon keletkezett karcolásokat, sérüléseket lekezeljük és ezekről értesítjük Önt. Amennyiben olyan sérülést-korróziót fedezünk fel, ami komolyabb beavatkozást igényel, felhívjuk Önt és erről tájékoztatást adunk.

Olaj és víz szivárgások vizsgálata:

Olaj és víz szivárgások vizsgálata A folyadék szivárgások fő oka a nem megfelelő tömítettség. Ezt előidézheti az adott alkatrészen keletkezett repedés, kopás, vagy a tömítő gyűrők elöregedése.

Első és hátulsó futómű vizsgálat:

Első és hátulsó futómű vizsgálat Ellenőrizzük a gömbcsuklókat, gömbfejeket és minden forgó-mozgó alkatrészt. A munkafolyamat elvégzése után tájékoztatást tudunk adni arról, hogy a futóművön milyen alkatrészek szorulnak cserére, illetve javításra. Ezek lehetnek például: szélső-belső gömbfejek, gumiharangok, csuklók, csapágyak és sziletblokkok.

Első fékek vizsgálata:

Első fékek vizsgálata Az első futóművön található az berendezés ami a gépkocsi lassulását teszi lehetővé. A modern gépjárműveknél tárcsaféket használnak a jármű lassítására. A fékezéskor keletkezett hőt súrlódás okozza, és a súrlódás a fékbetétek kopásához vezet. A fékek megbontását követően megállapítjuk, hogy a fékbetétek az előírt vastagságnál vékonyabbak-e. Ha igen, akkor cserére szorulnak. A fékbetétekkel együtt kopnak a féktárcsák is! A féktárcsáknak is meg van határozva, hogy milyen vastagság alatt kell cserélni őket. Ha a tárcsák a megadott vastagságnál vékonyabban, én nem cseréljük ki őket, akkor az balesetveszélyes lehet!

Hátulsó fékek vizsgálata:

Hátulsó fékek vizsgálata A hátulsó fékek is lehetnek tárcsafékek, de egyenlőre a dobfék a legelterjedtebb. A dobfék egy zárt rendszer, így a kopásból származó szennyeződés nem tud távozni a környezetbe. A fékek megbontása után ezt a porszerű anyagot eltávolítjuk a fékberendezésből, így javítjuk a fékhatást és nem szennyezzük a környezetünket sem. A hátulsó dob fék jóval összetetted szerkezet mint az első tárcsafék, ezért sokkal nagyobb odafigyelést igényel! A dobok tisztítása után megvizsgáljuk a munkahengerek állapotát (szivárog, mozog, vagy sem), a kézifék köteleket, a mozgó alkatrészeket, illetve a fékpofa vastagságát. Épp úgy, mint az első féknél a fépkpofák és a fékdobok is kopnak, így ha túlzott kopást veszünk észre, akkor értesítjük Önt, hogy ezek az alkatrészek cserére szorulnak!

Gumiabroncsok vizsgálata:

Gumiabroncsok vizsgálata A gumiabroncsok lehetnek kopottak, szálszakadtak, vagy repedezettek. A felni is sérülhet az idő folyamán! Előfordul, hogy a gumi belső oldalán, ahol a gazda nem is látja sérülés keletkezik! Az ilyen jellegű sérülések nagyon balesetveszélyesek és kedvezőtlenül befolyásolják a gépjármű menettulajdonságait!

Világító és villamos berendezések vizsgálata:

Világító és villamos berendezések vizsgáalata

Megvizsgáljuk a fényszórók állapotát (kavicsfelverődés) és hatásfokát (fénysugár magasságot vizsgálunk és a fény erősségét). Amennyiben a mérések nem kielégítő értékkel szolgálnak állítunk a berendezésen, vagy ha nem állítható akkor erről értesítjük Önt!

A gépkocsin más világító berendezések is vannak (index, féklámpa, stb.) ezeket is megvizsgáljuk és szükség esetén cseréljük.

Teszteljük a villamos berendezéseteket is (ablaktörlők, kürt, vonóhorog ajzat, stb.)


Vég átvizsgálás:

- Ellenőrizzük és feltöltjük a folyadékokat a megfelelő szintre (olaj, víz, stb.).
- Lemérjük újból a fékberendezést.



 
Műszaki vizsga - Eredetiségvizsgálat - Autójavítás (X.) 10. kerület Design: WebVillam | Jogi nyilatkozat